niedziela, 10 czerwca 2012

Weekendowe Ciacho :)

Witajcie :)
Po odzyskaniu sił, które zostały mi odebrane przez paskudne przeziębienie, którym to poczęstowała mnie córka [chorowałyśmy sobie razem wesoło kilka dni] naszło mnie na wypieki :)


oto przepis na ciasto:
3 jaja
szczypta soli
szklanka cukru [lub 1,5 jeżeli owoce są mało słodkie]
cukier waniliowy
2 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
mały kubek jogurtu naturalnego
pół kostki masła
dowolne owoce [ja miałam opakowanie borówek i ok. 0,5 kg truskawek]
tłuszcz do wysmarowania formy
i ew. bułka tarta do wysypania jej


- nastawić piekarnik na ok.200stopni celsjusza
- wysmarować formę i posypać ją bułką tartą
- roztopić w rondelku masło, odstawić na chwilę, żeby ostygło
- jajka miksować ze szczyptą soli
- dodać cukier, cukier waniliowy
- stopniowo dodawać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia
- dodać jogurt
- dodać masło
- miksować jeszcze chwilę
-przelać do formy
- na wierzch dodać dowolne owoce :)


Smacznego :D



8 komentarzy: