poniedziałek, 12 marca 2012

Ciasto malinowo- migdałowe :)

Witajcie,
mam nadzieję, że mieliście udany weekend, bo ja baardzo,
wczoraj miałam urodziny.....ale o tym następny post ;)
Postanowiłam podzielić się przepisem, na mało skomplikowane ciasto,
bez kremów i innych ciężkich udziwnień ;)



Przepis :
*5 jajek
*szczypta soli
*szklanka cukru (ja użyłam cukru pudru)
*cukier waniliowy
*szklanka mąki (użyłam tortowej)
*1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
*100 gram masła (pół kostki)
*200 gram mielonych migdałów
*300 gram mrożonych malin (mogą być inne owoce, na które akurat macie ochotę)
*tłuszcz do wysmarowania formy
*opcjonalnie płatki migdałów do posypania wierzchu ciasta
*opcjonalnie cukier puder do posypania finalnego wypieku ;)


Wykonanie:
*nagrzewamy piekarnik ok.180 stopni
*rozpuszczamy w rondelku masło i odstawiamy, żeby przestygło
*smarujemy formę tłuszczem i posypujemy częścią zmielonych migdałów
*miksujemy jaja ze szczyptą soli
*dodajemy cukier i cukier waniliowy
*dodajemy mąkę wymieszaną i przesianą razem z proszkiem do pieczenia
*dodajemy zmielone migdały
*następnie wlewamy wcześniej rozpuszczone masło
*miksujemy wszystko jeszcze chwilę i wlewamy do formy
*na wylane ciasto wysypujemy równomiernie zamrożone owoce
*opcjonalnie posypujemy wszystko płatkami migdałów
*wstawiamy ciasto do wcześniej rozgrzanego piekarnika na 45-55 minut
*sprawdzamy patyczkiem czy ciasto się upiekło (patyczek ma być suchy)
*kiedy ciasto ciut przestygnie opcjonalnie posypujemy cukrem pudrem

Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz