niedziela, 18 marca 2012

Co aktualnie czytam

Witajcie,
dzisiaj podzielę się z Wami swoją fascynacją cyklem "Pieśń Lodu i Ognia" Georga R.R. Martin'a. Przeczytałam wszystkie dostępne tomy i z niecierpliwością czekam na więcej. Tak naprawdę gdyby nie serial na kanale HBO pod tytułem "Gra o tron" pewnie nigdy nie zwróciłabym uwagi na tego autora, winę poniekąd ponoszą też ohydne okładki polskich wydań, które nie zapowiadają nic więcej poza jakąś pisaniną klasy G ocierającą się wręcz o tanie romansidła dodawane do gazet... no nic, na szczęście wyemitowano serial i to mnie zachęciło do zapoznania się z tą powieścią cykliczną. Autor przenosi nas do krainy fantasy; poznajemy skomplikowane osobowości bohaterów, zaskakujące w swym biegu wątki, słowem nie sposób się nudzić przy tej lekturze. Wszystkie te tomy dosłownie połknęłam ;)

tu moja kolekcja, brakuje drugiej części, którą pożyczyłam mamie :)


Rozgoryczona, że nie ma widoków w najbliższej przyszłości (czyli natychmiast ! ) na następne części, na warsztat wzięłam II tom opowiadań Georga R.R. Martin'a. Tu od razu można wyczuć, że utwory powstały wcześniej... szczególnie "Trupiarz". Nie jest już tak porywająco jak w powieści ;) wiem, wiem, że to o wiele krótsza forma, ale czuję ogromny niedosyt. W opowiadaniach Martin bierze też na warsztat kilka innych gatunków takich jak horror i science-fiction, czy z powodzeniem możecie ocenić sami. Moim zdaniem gdyby nie napisał wszystkich tych rzeczy, cykl "Pieśń Lodu i Ognia" nie miałby szans być tak fascynujący i tak dopracowany. Oczywiście piszę to z pozycji osoby, która wystawiła sobie na piedestał ów cykl, nie znając całej twórczości Martina, ale takie są moje spekulacje ;)

tu zbiór opowiadań, który aktualnie czytam

Mam nadzieję, że trochę Was zachęciłam do tego, żeby zapoznać się z twórczością Georga R.R. Martin'a, a jeżeli nadal macie wątpliwości to w kwietniu rusza drugi sezon "Gry o tron" na kanale HBO ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz